Funkcjonowanie w ramach zbiorowości szkolnej

Rozpoczęcie nauki w szkole może być dla części dzieci prawdziwym szokiem poznawczym. Można go jednak uniknąć lub diametralnie złagodzić, co zależy wyłącznie od postawy rodziców. Błędem socjalizacyjnym popełnianym przez część opiekunów jest rezygnacja z posłania dziecka do przedszkola, które stanowi swoisty pomost pomiędzy funkcjonowaniem wyłącznie w gronie rodzinnym a realiami szkolnymi. Dziecko uczy się kooperować z rówieśnikami, wykonywać rozmaite zadania i przyzwyczaja się do dzielenia przestrzeni i uwagi dorosłych z innymi dziećmi.

Mając za sobą taki mentalny i intelektualny trening dziecko znacznie lepiej odnajdzie się w szkole – nie będzie ona dla niego źródłem problemów i negatywnych emocji. Podstawą codzienności szkolnej jest kontakt z koleżankami i kolegami, na gruncie którego może dochodzić do wielu interakcji. Część z nich jest identyfikowana pozytywnie, związana z zabawą i nawiązywaniem pierwszych przyjaźni. Słabiej przystosowane lub mniej śmiałe dzieci mogą jednakowoż przeżywać chwile traumatyczne.

Alba Plus Wysokiej jakości obrusy ołtarzowe z haftowanymi symbolami liturgicznymi